Chirurgia plastyczna a bezpieczeństwo – jak samodzielnie możesz na nie wpłynąć?

Zadaniem zabiegów z zakresu chirurgii plastycznej o medycyny estetycznej jest poprawienie urody poprzez likwidację mankamentów, defektów lub usunięcie skutków upływającego czasu. Wielu pacjentów upatruje w chirurgii plastycznej możliwości pozbycia się kompleksów, które często obniżają jakość ich życia, ograniczają i powodują niższą samoocenę. Każda interwencja chirurgiczna jest pewnym obciążeniem dla organizmu i wiąże się z ryzykiem. Czy jest zatem bezpieczna? Jakie działania podjąć, aby zminimalizować niebezpieczeństwo do minimum i w krótkim czasie móc cieszyć się z efektów operacji? Chirurgia plastyczna a bezpieczeństwo. Zobacz jakie działania możesz podjąć, aby zminimalizować ryzyko.

Renomowana klinika, doświadczony lekarz

Chirurgia plastyczna to szeroka dziedzina wymagająca wiedzy oraz doświadczenia. Chirurg plastyk przechodzi najczęściej długą drogę i stale musi podnosić swoje kwalifikacje. Decydując się na operację plastyczną, musimy mieć świadomość, że nie jest to miejsce na oszczędzanie i szukanie najniższych cen. Doświadczenie lekarza, uzyskane certyfikaty świadczące o kwalifikacjach do wykonywania swojej pracy, dają Ci pewną gwarancję bezpieczeństwa. Pamiętaj o tym, że źle przeprowadzony zabieg lub powikłania po nim, będą kosztowały Cię znacznie więcej i to nie tylko w wymiarze finansowym. Zanim zdecydujesz się odwiedzenie gabinetu lub kliniki, poczytaj opinie w internecie. Nie wstydź się zapytać lekarza o kompetencje i doświadczenie w zakresie wykonywania zabiegu, którym jesteś zainteresowana. Dobry chirurg plastyk, nie będzie miał żadnego problemu aby porozmawiać o kompetencjach, a Ty będziesz spokojniejsza. Nawet drobny zabieg, taki jak podanie wypełniaczy może nieść za sobą ryzyko. Tutaj również nie warto narażać się na niebezpieczeństwo i skupiać się na cenie, bo efekty powikłań mogą być długotrwałe.

Stosowanie się do wskazań przed zabiegiem i po nim

Zabieg zawsze poprzedzony jest konsultacją. Na spotkaniu dowiesz się o ewentualnym ryzyku, przygotowaniu się do zabiegu oraz zachowaniu bezpieczeństwa już po nim. Bezwzględne stosowanie się do zaleceń lekarza znacznie minimalizuje ryzyko późniejszych powikłań. Nie traktuj tego co mówi lekarz „po macoszemu” ponieważ konsekwencje mogą być bardzo bolesne. Jeśli np. chirurg zaleca bezwzględny odpoczynek przez 4 dni po zabiegu– po prostu odpoczywaj. Nie mniej ważne są wskazania przed operacją. Zgłaszaj się na wszystkie wizyty kontrolne i w razie niepokojących objawów, natychmiast skontaktuj się z gabinetem lub kliniką. Dbanie o własne bezpieczeństwo przed operacją i po niej leży w Twoim interesie. To tylko przejściowy czas, ale niezwykle ważny dla udanego efektu operacji.

Realne oczekiwania i zdrowe podejście

Realne oczekiwania względem operacji są podstawą późniejszego zadowolenia z efektów. Nierealne oczekiwania co prawda nie stwarzają bezpośredniego zagrożenia dla Twojego zdrowia lub życia, jednak narażają Cię na rozczarowanie, a to z kolei nierzadko prowadzi do kolejnych, najczęściej niepotrzebnych operacji. Pacjent, który akceptuje siebie, a jego celem jest jedynie poprawienie swojego wyglądu, zdaje sobie sprawę, że operacja nie zmieni go w kogoś innego. Nie zawsze jest możliwość spełnienia pragnień pacjenta w 100%. Pamiętaj o tym, że doświadczony chirurg plastyk zawsze będzie kierował się dobrem pacjenta, ponieważ jemu w równym stopniu zależy na Twoim bezpieczeństwie i dobrym efekcie operacji.
Poddanie się operacji plastycznej to poważny krok. Obecnie, zabiegi z zakresu medycyny estetycznej i chirurgii kosmetycznej są coraz bardziej bezpieczne, co nie oznacza, że pozbawione ryzyka. W dużym stopniu, pacjent sam ma wpływ na swoje bezpieczeństwo. Swoją decyzję o operacji i wyborze odpowiedniego chirurga warto zawsze przemyśleć trzy razy. W końcu chodzi tu o wizerunek, zdrowie i życie.