Operacja redukcji piersi a wpływ na życie młodych ludzi

Chociaż uznawane przez wiele osób za istotny atrybut atrakcyjności i piękna, zbyt duże piersi mogą stanowić poważny problem nie tylko estetyczny, ale również zdrowotny. Ich wielkość oraz waga mogą wpływać negatywnie na wiele codziennych czynności kobiety. Zbyt duże piersi są przyczyną m.in. przewlekłych bólów kręgosłupa czy problemów z utrzymaniem odpowiedniego stopnia higieny skóry w lecie. Ponadto, pierwsze oznaki związane z przerostem piersi w stosunku do ciała pojawiają się już w okresie dorastania. Dlatego też pierwsza redukcja piersi może pojawić się już u nastolatków. Przedstawiamy, jaki może to mieć wpływ na rozwój i życie młodej osoby.

Redukcja piersi u nastolatków

Najczęstsze powody, dla których młode osoby decydują się na redukcję piersi to między innymi:

• ból szyi i pleców,
  • niska samoocena,
  • trudności ze znalezieniem odpowiednich ubrań,
  • problemy z utrzymaniem równowagi.

Do kolejnych problemów zalicza się również to, że większość nastolatków nie czuje się komfortowo, gdy musi odwiedzić lekarza, aby omówić ten problem. Dla dziewczyn borykających się z tym problemem biust staje się wrogiem i główną trudnością w funkcjonowaniu w czasie codziennych czynności. Dodatkowo nastolatki, które poddają się redukcji piersi w większości mają nadwagę. Jednak zmniejszenie masy ciała zwykle nie rozwiązuje problemu rozmiaru piersi.

Zbyt duże piersi – wpływ na życie młodych ludzi

Dziewięćdziesiąt sześć dziewcząt w wieku od 12 do 21 lat, u których zdiagnozowano przerost piersi, zostało zbadanych przez chirurga plastycznego w Szpitalu Dziecięcym w Bostonie. Grupą kontrolną było 103 zdrowe dziewczyny bez zidentyfikowanych problemów z piersiami. Uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące funkcjonowania fizycznego, bólu, ogólnego stanu zdrowia, witalności, funkcjonowania społecznego, samooceny, zdrowia psychicznego, wizerunku ciała i jedzenia. Zapytano ich również o specyficzne dla piersi kwestie, takie jak rozmiar miseczki, problemy z piersiami i czy rozważali redukcję piersi.

Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że zbyt duże piersi mają negatywny wpływ na jakość życia, co związane jest ze zdrowiem, samooceną, objawami fizycznymi, a także nawykami żywieniowymi wśród nastolatków. Lekarze twierdzą, że istnieje nawet potrójne ryzyko wystąpienia zaburzeń odżywiania w tej grupie w porównaniu do dziewcząt ze standardowym rozmiarem piersi.

Redukcja piersi w okresie dojrzewania

Zaleca się skorzystanie z możliwości operacyjnej redukcji piersi w przypadku, w którym ich rozmiar w znaczny sposób wpływa na funkcjonowanie i samoocenę nastolatek. Najczęściej radzi się, aby zaczekać do trzech miesięcy od pierwszej miesiączki, ponieważ piersi mogą nieznacznie powiększyć się do tego czasu.