Korekta nosa

Kształt i wielkość nosa ma duży wpływ na twój wygląd i rysy twarzy. Może skupiać na sobie uwagę innych lub być przyczyną problemów zdrowotnych. Niezależnie, czy twój problem jest natury estetycznej, czy też borykasz się z niedrożnością przegród nosowych, możesz skorzystać z jednego z najczęściej wykonywanych zabiegów chirurgii plastycznej.

Operacja plastyczna korekta nosa pomoże ci uzyskać lepszy kształt oraz poprawi jego funkcje oddechowe.

Jakie są najczęstsze wskazania do operacji plastycznej nosa?

Kształt nosa może być jedną z przyczyn twoich kompleksów i problemów z samooceną. Wpływa to zarówno na poczucie pewności siebie, jak i relacje z innymi. Okazuje się, że czasem wystarczy naprawdę niewiele, by to zmienić. Tym właśnie zajmuje się chirurgia plastyczna, która przychodzi z pomocą w rozwiązywaniu tego rodzaju problemów. Jednak jej rola na tym się nie kończy. Możesz bowiem skorzystać z operacji plastycznej również w sytuacji, gdy twój nos jest przyczyną problemów z oddychaniem lub ma zniekształcenie pourazowe.

Jeśli zastanawiasz się, czy korekta nosa to zabieg dla Ciebie, oto najczęstsze dwojakiego rodzaju wskazania:

• Względy estetyczne:
    – garb,
    – długość lub wielkość nosa,
    – wysunięty do przodu lub uniesiony czubek nosa,
    – asymetria kształtu,
    – wielkość nozdrzy.
  • Względy medyczne:
    – skrzywienie przegrody nosowej,
    – uszkodzona w wyniku urazu, genetyki lub wad wrodzonych struktura nosa.

Kiedy nie możesz poddać się operacji nosa?

Podobnie, jak w przypadku wielu innych zabiegów chirurgicznych, tak też gdy chodzi o operację plastyczną nosa mogą pojawić się pewne przeciwwskazania. Jeśli tak będzie, dowiesz się o tym w trakcie konsultacji chirurgicznej przed zabiegiem. W oparciu o wywiad medyczny i wyniki zleconych wcześniej badań lekarz nie zakwalifikuje cię do zabiegu, jeśli cierpisz na:

• zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • nieleczoną lub nieuregulowaną cukrzycę,
  • ciężkie ogólnoustrojowe schorzenia,
  • niewyrównane ciśnienie tętnicze,
  • stany zapalne w okolicy nosa,
  • infekcję zatok.

Korekcja nosa – planujesz zabieg z zakresu chirurgii plastycznej?

Masz pytania, zaplanuj wizytę

Operacja plastyczna nosa – jak wygląda zabieg

Przed zabiegiem otrzymasz znieczulenie ogólne, choć w przypadku przeprowadzenia drobnego zabiegu, lekarz może zdecydować inaczej i zastosować znieczulenie miejscowe.

W zależności od zakresu zmian w wyglądzie nosa, operacja może trwać od 1 do 2 godzin. W jej trakcie chirurg skupia się głównie na obszarze kostno-chrzęstnym. Poza warstwą skórną, to on bowiem najczęściej poddawany jest modelowaniu.

W celu uniknięcia blizn na powierzchni nosa, lekarz na tyle, na ile to możliwe, cięcia chirurgiczne wykonuje w części wewnętrznej.

Na koniec zabiegu, włoży on do twojego nosa specjalne setony lub rurki, które pełnią rolę zarówno opatrunku, jak i zabezpieczenie przegrody nosowej przed deformacją. Natomiast od strony zewnętrznej umocuje opatrunek metalowy lub gipsowy, który będzie zabezpieczał twój nos aż do czasu jego wygojenia się.

Korekta nosa – Korzyści płynące z zabiegu

Zmiany po zabiegu zależą od przyczyny, z powodu której był wykonany. Twój nos może być więc mniejszy, większy, prostszy, wolny od garbów i deformacji, w innym kształcie, czy też ze zmienionym wyglądem dziurek nosowych.  To wszystko pozytywnie wpłynie na rysy twojej twarzy, jej wygląd oraz ogólne wrażenie, jakie sprawiasz.

Jeśli wygląd nosa był przyczyną twoich kompleksów, po zabiegu masz szansę przepracować mentalnie ten problem i skupić się na nowym wyglądzie. Doda ci to pewności siebie i pomoże w większym stopniu zaakceptować swoje ciało.