Wypadanie włosów

Zjawisko to dotyczy zarówno dorosłych kobiet i mężczyzn, jak i dzieci. Utrata dużej ilości włosów w krótkim odstępie czasu nie jest czymś naturalnym i może doprowadzić zarówno do mocnego przerzedzenia, jak i całkowitego wyłysienia.

Włosy mogą wypadać z różnych powodów i bardzo trudno samemu jednoznacznie stwierdzić, dlaczego tak się dzieje. Patologiczne wypadanie włosów to utrata ponad 70 włosów na dobę.
Do najczęstszych typów utraty włosów należą:

• telogenowe,
  • androgenowe,
  • plackowate,
  • bliznowaciejące.

Przyczyny

Wypadanie włosów w niewielkich ilościach rozłożone w czasie, to zjawisko zupełnie naturalne. Problem pojawia się wówczas, gdy ubywa ich zbyt dużo, w sposób zauważalny i niepokojący.
Przyczyn tego może być wiele i tak naprawdę dopiero specjalista może je odkryć po przeprowadzeniu wywiadu medycznego i odpowiednich badań.
Do nadmiernego wypadania włosów mogą się przyczynić zarówno czynnik zewnętrzne, jak i wewnętrzne.
Do czynników, które mają znaczący wpływ, należą:

• infekcje, gorączka, nowotwory, choroby zapalne,
  • niezdrowa, restrykcyjna i uboga w składniki odżywcze dieta,
  • przewlekły stres,
  • zażywanie niektórych grup leków,
  • zaburzenia hormonalne, choroby tarczycy,
  • odstawienie tabletek antykoncepcyjnych, ciąża, poród, menopauza.

Objawy

W przypadku wypadania włosów najczęstszym i charakterystycznym objawem jest ich utrata w nienaturalnie dużych ilościach. Możesz to zauważyć podczas czesania, mycia głowy, czy w trakcie kąpieli na basenie. Czasami może być widoczne dobrze odgraniczone ognisko utraty włosów.

Aby rozpoznać typ wypadania włosów i wdrożyć odpowiednie leczenie konieczna jest konsultacja dermatologiczna. Nie warto z nią zwlekać, ponieważ każdy dzień to utrata kolejnych włosów, co z czasem staje się coraz bardziej zauważalne. Poza tym wypadanie włosów może być objawem poważnych chorób, dlatego tym bardziej wizyta lekarska nie powinna być przez Ciebie odkładana.

Potrzebujesz porady dermatologicznej?

Masz pytania, zaplanuj wizytę