Modelowanie łydek własną tkanką tłuszczową

Choć z problemem nieproporcjonalnych łydek nie zmaga się wiele osób, to bez wątpienia jest to bardzo dotkliwy defekt. Z pomocą chirurgii plastycznej można mu na szczęście szybko i bezpiecznie zaradzić. Dzięki modelowaniu łydek własną tkanką tłuszczową zyskasz symetryczne, piękne nogi o upragnionym kształcie. Efekty są długotrwałe i widoczne od razu. Odpowiadamy na najważniejsze wątpliwości oraz przybliżamy wskazania i przeciwwskazania do zabiegu.

Kiedy wybrać się do chirurga plastycznego?

Wielu pacjentów zmaga się z niekorzystnym wyglądem zbyt chudych łydek, a problem w szczególności dotyczy panów. Nieproporcjonalnie do reszty ciała łydki zaburzają wizualny odbiór ciała. Może być to spowodowane zanikiem mięśni lub przebytymi urazami. Zabieg modelowania łydek sprawdzi się także w przypadku osób, które pragną poprawić wewnętrzną część podudzi lub podkreślić masywność swoich nóg. Tego rodzaju operacja plastyczna jest zalecana również pacjentom, którzy posiadają asymetryczne łydki. To może z kolei powodować pewne kompleksy i być przyczyną złego samopoczucia. Dzięki chirurgii plastycznej można rozwiązać problemy, które wynikają z genetyki, wad wrodzonych oraz skutków chorób i wypadków.

Jakie są przeciwskazania do operacji modelowania łydek?

Na zabieg mogą zdecydować się wyłącznie osoby pełnoletnie. Chirurg indywidualnie oceni stan zdrowia oraz ewentualne przeciwskazania do zabiegu.

Modelowania łydek nie powinny wykonywać osoby, które mają choroby takie jak:

• chorobę układu krążenia,
  • cukrzycę
  • choroby serca,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • niewydolność oddechową lub nerek.

Przeciwwskazań do wykonania zabiegów może być znacznie więcej. Zanim zapadnie ostateczna decyzja związana z zabiegiem, należy udać się na indywidualną konsultację i wykonać zlecone badania. Dzięki nim można wykluczyć ryzyko komplikacji.

Modelowanie łydek – przebieg zabiegu

Operacja jest przeprowadzana w znieczuleniu ogólnym lub częściowym. Na początku przy modelowaniu łydek implantami lekarz pobiera odpowiednią ilość tkanki tłuszczowej, zazwyczaj z okolic brzucha lub ud. Następnie z pomocą specjalistycznej maszyny oczyszcza tkankę, aby wykorzystać ją do transferu. W ostatnim kroku chirurg uzupełnia deficyt tłuszczy w łydkach, dzięki czemu zyskują one pożądany kształt.

Rekonwalescencja po operacji

Przez pierwsze kilka dni po zabiegu modelowania łydek, warto unikać kontaktu z wodą oraz masażu czy okładów na nogi. To mogłoby utrudnić przyjęcie się transferu. W czasie rekonwalescencji warto ograniczyć aktywność fizyczną, aby dać swojemu organizmowi czas na regenerację.

Widoczne efekty uzyskane po operacji

Zaletą zabiegu przeszczepu tkanki tłuszczowej są natychmiastowe rezultaty. Warto wiedzieć, że na samym początku łydki mogą wyglądać na zbyt wymodelowane. Ten efekt znika jednak i staje się bardziej naturalny, gdy część przeszczepionego tłuszczu wchłonie się do organizmu.