Kontakt / Cennik
Wróć do bloga
pięć kroków do zdrowej skóry

Pięć kroków do zdrowej skóry

Skóra to nasza najbardziej zewnętrzna warstwa. To właśnie ona skupia naszą uwagę oraz wzrok innych ludzi. Zadbana i zdrowa skóra jest w opinii wielu ludzi dowodem na zdrowie oraz dobrostan. Nic dziwnego – wiele chorób ujawnia się przecież na naszej skórze. Elastyczna oraz odpowiednio nawilżona skóra sugeruje bowiem, że jesteśmy zdrowi i wolni od chorób. Ponadto skóra decyduje o estetyce naszego ciała. Zdrowe włosy czy mocne paznokcie na nic się nie zdadzą, jeżeli nasza skóra będzie pomarszczona lub widocznie chora. Co należy zrobić, aby nasza skóra była zdrowa? Jak zapobiegać powstawaniu zmarszczek? Czy niektóre rzeczy powinny nas specjalnie zmartwić? Oto pięć kroków do zdrowej skóry.

Skóra to coś więcej niż powłoka

Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że skóra to znacznie więcej niż powłoka. Okazuje się bowiem, że skóra jest największym narządem ludzkiego organizmu. Nasza skóra ma nawet dwa metry kwadratowe powierzchni. Warto zaznaczyć, że obok funkcji ochronnej, pełni ona również inne role. Do zadań skóry należy również synteza witaminy D3. Skóra bierze pewien udział w wydalaniu zbędnych produktów przemiany materii. Warto także zaznaczyć, że skóra odpowiada za regulację temperatury naszego ciała. Poprzez produkowany przez nią pot powoduje schłodzenie naszego ciała. Z kolei obkurczenie licznych naczyń krwionośnych w naszej skórze powoduje, że nasz organizm traci mniej ciepła.

pięć kroków do zdrowej skóry

Po pierwsze – pamiętaj o zdrowej diecie

Zdrowa dieta to podstawa naszego funkcjonowania. Pamiętaj, że należy wybierać produkty, które są możliwie jak najmniej nieprzetworzone oraz zawierają mało konserwantów. Podstawą naszej diety powinny być produkty takie jak makarony, kasze czy też pełnoziarniste chleby. Nie należy również zapominać o odpowiedniej ilości warzyw i owoców. Warto także sięgać po bogate w białko i minerały strączki. Zrównoważona dieta pozwoli na dostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości kalorii, węglowodanów, tłuszczów oraz witamin. Te są niezbędne do syntezy nowych komórek, które budują naszą skórę.

Po drugie – nie zapominaj o ruchu

Aktywność fizyczna w Polsce pozostaje na niezadowalającym poziomie. Siedzący tryb życia oraz niedostateczna ilość ruchu może rzutować negatywnie na kondycję naszej skóry. Aktywność fizyczna wspomaga pracę nie tylko naszego serca i płuc, ale także poprawia stan naszej skóry. Warto zaznaczyć, że do aktywności fizycznej nie potrzeba karnetu na siłownie. Wystarczą odpowiednie buty aby wyjść na dłuższy spacer. 

Po trzecie – pamiętaj o witaminie D3

Witamina D3 to witamina syntetyzowana w naszej skórze pod wpływem słońca. Niestety, w naszym klimacie mamy tego słońca dość mało. Ponadto w chłodniejszych miesiącach szczelnie osłaniamy naszą skórę przed zimnem. Prowadzi to do sytuacji, w której nasza skóra nie syntetyzuje dostatecznej ilości witaminy D3. Na szczęście można ją sprawnie i skutecznie suplementować. W zależności od wieku zalecane są nieco inne dawki. Zwyczajowo proponuje się, aby witaminę suplementować od września/października do marca/kwietnia. Niemniej jednak można ją spokojnie przyjmować nawet codziennie. Witamina D należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Wynika z tego, należy zażywać ją razem z pokarmami, które zawierają tłuszcze, np. ser lub masło.

pięć kroków do zdrowej skóry

Po czwarte – tarczyca

Skóra sucha i wypadające włosy mogą świadczyć o chorobie tarczycy. Warto zaznaczyć, że w przypadku współwystępowania objawów takich jak męczliwość, zaparcia czy też nietolerancja na zimno, należy zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu. Nie powinno się diagnozować na własną rękę. Ponadto nie należy próbować “załatwić” leku z nieznanych źródeł. Warto również pamiętać, że hormony tarczycy należy przyjmować na 30-60 minut przed posiłkiem. 

Po piąte – nie lekceważ świądu

Świąd skóry jest bardzo przykrym doświadczeniem. Nic dziwnego, nikt nie lubi, kiedy musi się drapać. Nierzadko skóra sucha powoduje świąd, a świąd drapanie, które dodatkowo wysusza skórę. Pamiętaj jednak, że nie należy lekceważyć świądu. Może on bowiem wynikać nie tylko z nieprawidłowej czy niedostatecznej pielęgnacji skóry. Równocześnie nie powinno się klasyfikować własnej skóry jako atopowej. Źródeł świądu skóry może być bowiem wiele, a każde z nich leczy się nieco inaczej. W przypadku wystąpienia nasilonego świądu skóry w ciąży pilnie zgłoś się do lekarza. Mamy nadzieję, że te pięć kroków do zdrowej skóry pomogą Państwu w bardziej świadomej pielęgnacji tego ważnego narządu.

0 0 votes
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Zapraszamy do komentowaniax